Читај ми

Динкић: Покренули смо Железару, настављамо да тражимо стратешког партнера

Данас у подне, после 9 месеци рада у тзв. тихом ходу, покренута је висока пећ број 2 у Железари Смедерево. Министар финансија и привреде Млађан Динкић изјавио је да покретање производње значи посао и плате за 5.300 радника у Смедереву и Шапцу. Он је оценио да је Влада Србије направила добар потез када је одлучила да помогне Железари, граду Смедереву и читавом металском комплексу Србије.

Производња је покренута, али намера државе није да води Железару, већ да се пронађе стратешки партнер, рекао је министар Динкић и додао да је урађено све да се губици минимизују.

„Много је вредније што 5.300 људи сада ради и што могу да хране своје породице. Важно је и што ће се подићи комплетна индустријска производња у металском сектору него да је све ово затворено. Ово није подршка само Смедереву, јер је јасно да читав овај град зависи од Железаре, ово је подршка и читавом металском комплексу Србије где ће бити отворено више хиљада нових радних места код коопераната Железаре“, изјавио је министар Динкић и навео да је целокупан пласман производа из Железаре већ обезбеђен.

„Комплетна производња је продата, 50 одсто је већ уговорено и потписано, а до краја овог месеца биће потписани уговори за продају и преостале количине производа из Железаре“, рекао је министар Динкић.

Министар је рекао да Влада Србије ради на проланажењу озбиљног стратешког партнера чијим би доласком сви проблеми Железаре били решени.

„Држава је преузела да води Железару, али не сматрамо да је то дугорочно решење. Тренутно преговарамо са једним од највећих произвођача челика у Европи. Покушавамо да са њим направимо уговор о дугорочној пословно-техничкој сарадњи како би Железара могла да добије сировине под повољним условима и на одложено плаћање, али смо заинтересовани да та сарадња прерасте у стратешко партнерство, што ће највише зависити од кретања на светском тржишту челиком“, објаснио је министар финансија и привреде.

Динкић је казао да је у плану и потписивање предуговора са компанијом Фијат о снабдевању њихових фабрика лимом за каросерије за аутомобиле.

„Ако потпишемо тај предуговор онда бисмо тражили инвеститоре и ишли чак у заједничко улагање за изградњу новог погона за галванизацију како би Железара имала у свом асортиману што више производа који имају високу додату вредност што би повећало профитабилност“, оценио је Динкић и додао да Железара тренутно зарађује на производњи белих лимова, док на осталим производима нема зараду због ниске тржишне цене.

Сличне теме

Издавање фискалних рачуна обавезно

Ускоро расписивање конкурса за доделу кредита за незапослене

До средине године усвајање Стратегије за подстицање извоза