Читај ми

Потписан Уговорни споразум за пројектовање и изградњу Депоа Макиш

1/3

Уговорни споразум за пројектовање и изградњу Депоа Макиш, који има велики значај за даљу реализацију пројекта изградње Београдског метроа, укупне вредности 200 милиона евра потписан је данас у Палати „Србија“. 

Уговорни споразум су потписали потпредседник Владе и министар финансија Синиша Мали, в.д. директора Јавно-комуналног предузећа „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић, в.д. секретара Секретаријата за јавни превоз Радован Кремић и овлашћени представник компаније „Power China“ Јанг Фан.

Министар финансија Синиша Мали истакао је да је овај уговорни споразум још један значајни корак ка изградњи метроа у Београду.

„Данас смо потписали веома важан Споразум са компанијом „Power China“. Ово је још један корак ка реализацији великог пројекта изградње метроа у Београду. То је Уговор о пројектовању и изградњи Депоа, места са ког ће се управљати целокупним системом метроа. Ту ће бити главно место за одржавање свих композиција метроа. То је пројекат, споразум вредан негде око 200 милиона евра, а време трајања пројектовања и изградње износиће 60 месеци“, рекао је Мали. 

Министар је прецизирао и шта је све уговором предвиђено.

„Услуге и радови обухваћене Уговором са кинеским партнерима подразумевају пројектовање и извођење радова на изградњи административне зграде са оперативно-контролним центром и других неопходних објеката међу којима су инспекцијске хале, хале за одржавање, хале за гарирање, хале за одржавање инфраструктуре, улазно-излазног објекта, трафостаница и спринклер станица, са комплетним инсталацијама и опремом за сваки од објеката“, нагласио је он.

Додао је и да је предвиђено пројектовање и изградња доњег строја колосека у депоу за укупну дужину колосека од око 10 километара, пројектовање и изградња манипулативних површина и унутрашњих саобраћајница укупне дужине око 4,7 километара са припадајућом инфраструктуром, спољно уређење депоа укупне површине од око 34 хектара и све прикључке на градску мрежу инфраструктуре.

Министар је истакао да се радови, на Макишком пољу, и одакле ће кретати и прва линија метроа, одвијају несметано. Он је подсетио да су радови започети у новембру 2021. године. Ти радови, обухватају огроман простор од чак 72 хектара, на којем се увелико ради насипање и припрема терена на којем ће бити изграђен депо.

„За грађане Београда и Србије и ово обећање које смо дали испуњавамо. До 2028. године прва линија метроа у Београду треба да буде завршена, а друга линија до 2030. године. Прва линија је укупне дужине 21,4 километра и води од Железника до Миријева. Друга иде од Миријева ка Бежанији, док је траса треће линија од Бањице ка Бежанији. То ће бити систем од три линије метроа. Заједно са другим деловима превоза у Београду – трамвајима, тролејбусима, аутобусима, то ће бити потпуно нови систем јавног превоза“, истакао је Мали, и додао да се овим пројектом остварује вишедеценијски сан грађана Србије. 

Према његовим речима, овај велики пројекат допринеће даљем развоју инфраструктуре, решавању саобраћајних проблема, загађења у Београду, развоју целе земље. Важан је не само за Београд него, за све грађане Србије. 

„Очекујем у наредних десетак дана још један важан уговор који се односи на изградњу метроа. Обећања која дајемо - испуњавамо“, истакао је Мали. 

Из Депоа Макиш обављаће се комплетно управљање системима потпуно аутоматизоване Линије 1 метроа, посредством Управљачког центра који ће се налазити у административној згради. Осим управљања, односно регулисања саобраћаја аутоматизованих возних средстава, из Управљачког центра ће се управљати и вршити надзор над свим електро-машинским постројењима у станицама (лифтови, ескалатори, перонска врата), евакуационо-вентилационим отворима, објектима у депоу.

Депо Макиш служиће за одржавање возних средстава београдског метроа, односно одржавање у смислу поправки већег обима попут замене обртних постоља, замене главних трансформатора и свих оправки које изискују подизање возних средстава дизалицама за возна средства линија 2 и 3. Такође, у Депоу Макиш обављаће се гарирање, инспекција и редовно спољашње и унутрашње прање возних средстава Линије 1 и дела возних средстава Линије 2 метроа.

Сличне теме

Србија проналази своје изворе раста, што води ка даљем побољшању животног стандарда

Србија проналази своје изворе раста, што води ка даљем побољшању животног стандарда

Велико интересовање компанија за учешће на ЕКСПО изложби, америчке фирме добродошле

Велико интересовање компанија за учешће на ЕКСПО изложби, америчке фирме добродошле

Представљене измене за унапређење система електронских фактура

Представљене измене за унапређење система електронских фактура