Читај ми

Динкић: Покренули смо Гошу, али морамо да покренемо читаву Србију

„Обезбедићемо посао за свих 450 радника Гоше. Донели смо одлуку да помогнемо да се прекине штрајк и да крене производња, да радници имају сигуран посао и редовне плате. Смедеревска Паланка је замрла од када Гоша не ради и надам се да ће ово покренути читаву општину“, изјавио је данас министар финансија и привреде Млађан Динкић.

Министар Динкић је рекао да је данашњи састанак са руководством и синдикатима фабрике Гоша шинска возила био успешан и да је постигнут јединствен договор о покретању производње у овој фабрици.

„Гоша је једна од најбољих фабрика вагона, не само у Србији, већ и у читавом региону. Свесни смо чињенице да је и даље ситуација тешка, тако да морамо озбиљно да наставимо да радимо и решавамо проблеме. Моја идеја је да сада покренемо Гошу, али свестан сам да морамо да покренемо читаву Србију“, нагласио је министар Динкић и додао да Владу Србије у наредном периоду чека тежак посао, али и да је уверен у успех.

„Надам се да ћу наредни пут када будем долазио у Гошу затећи пуне хале које раде, са машинама које раде и да ће ово данас што видимо – празне хале, бити само једна ружна епизода“, казао је Динкић.

Влада Србије је јуче на предлог Министарства финансија и привреде усвојила

Програм о условима и начину подстицаја производње и ремонта шинских возила, који ће омогућити стабилизовање производње

у овој индустрији.

„Гоша ће радити вагоне за српске железнице, а имамо намеру да, до краја ове године активирамо и један уговор са железницама Републике Српске, на бази међудржавног споразума, како бисмо следеће године имали испоруке вагона у Републику Српску“, објаснио је Динкић.

Он је казао да се менаџмент Гоше обавезао да настави са реализацијом послова које има на другим тржиштима као што су Хрватска, неке земље ЕУ, како би Гоша трајно изашла из кризе у коју је тренутно упала.

„Данас је договорено и да се измире све обавезе према радницима Гоше из претходног периода док су радили, а прву уплату радници могу да очекују већ у понедељак. До краја октобра све оно што се односи на период, од марта до данаашњег дана, биће измирено. Када крену да раде, радници ће имати редовне плате што укључује и регресе, трошкове превоза и све оно што треба да припадне радницима“, закључио је Динкић.

Министар финансија и привреде Млађан Динкић је рекао да је Гоша тренутно била у најгорој ситуацији и додао да ће ову подршку добити и Желвоз, фабрика вагона у Краљеву и машинска индустрија у Нишу Минивагонка, односно све фабрике које тренутно имају пробема са пословањем, а све у циљу да се обезбеди посао за више хиљада људи који раде у вагоноградњи у Србији.

У предузеће Гоша шинска возила је након успешне приватизације 2007. године, у модернизацију производних линија, уложено више од 6 милиона евра након чега је отпочета производња теретних вагона типа „Еанос“ са европским стандардом квалитета, а у веома кратком периоду купцима су испоручене стотине вагона.

Фабрика шинских возила Гоша, некада је била једна од највећих извозника у Србији, али је због економске кризе и недостатка послова „пала на колена“.

Сличне теме

Издавање фискалних рачуна обавезно

Ускоро расписивање конкурса за доделу кредита за незапослене

До средине године усвајање Стратегије за подстицање извоза