Читај ми

Мали: Изградња метроа почиње 22. новембра ове године

1/6

Министар финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали најавио је данас да ће 22. новембра ове године почети изградња прве линије метроа у Београду, када ће се започети грађевински радови на Макишком пољу. 

Mинистар је рекао и да је новац у потпуности обезбеђен за овај пројекат. 

Он је данас присуствовao у Старом Двору, потписивању Уговорног споразума за Пројекат изградње инфраструктуре и насипање платоа за депо метроа у Макишком пољу у Београду. Уговорни споразум потписао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, секретар Секретаријата за стамбене и комуналне послове Никола Ковачевић, директорка Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Душица Анђелковић и овлашћени представник компаније „Пауер Чајна“ (Power Chinа) Јанг Бо.

„Потписивањем уговора са кинеском компанијом „Пауер Чајна“ ми званично почињемо са изградњом прве линије метроа у Београду. Видећете 22. новембра, на Макишком пољу велики број радника и машина. Крећемо са остварењем сна који су генерације пре нас сањале. Славни Виктор Иго је рекао да „Снови стварају будућност“. И, ево, сада, реализујемо сан грађана Београда и Србије, сна дугог педесет година“, казао је Мали. 

Он је додао да је реч о сну који представља бољу и лепшу будућност за генерације које долазе. Како је навео, метро представља симбол успеха, јаке и снажне Србије. Он се захвалио свима који су учествовали у том пројекту, а нарочито председнику Србије Александру Вучићу без чије визије и упорности „не бисмо били овде“.  

„Да није председника Александра Вучића не бисмо данас били овде. Не бисмо имали новац, ни кренули у овај историјски подувхат који се зове изградња метроа у Београду. Желим овом приликом да му се захвалим и на енергији и на посвећености, на визији и на томе што нас из дана у дан мотивише да дамо све од себе како би подигли животни стандард грађана Србије и изградили бољу и успешнију Србију“, навео је Мали додајући да данас „стварамо историју“. 

Министар је рекао да су грађани и представници медија данас имали прилику да виде у кратком филму као и на паноу како ће изгледати метро у Србији. Он је навео да је планиран интегрисани шински систем на територији Београда. 

„Он ће интегрисати три линије метроа, који се спаја са даљим проширењем БГ воза. Полако али сигурно град Београд се окреће шинском систему који је прихватљивији, ефикаснији, бржи и треба да допринесе бољем саобраћају и бржем протоку људи кроз престоницу и реши саобраћајне гужве којима смо изложени сваког дана те тако коначно отвори једну страницу модерног савременог Београда“, рекао је Мали.

Министар је детаљно грађанима Србије и Београда на панелу предвиђеном за те намене, представио активности и важне временске одреднице у изградњи метроа, јер, како је нагласио, сви треба „да знају шта нас чека, а ми ћемо свако дато обећање, као и до сада, испунити“. 

„Као што сам рекао, почетак радова је 22. новембра 2021. године. Даље нас очекује потписивање уговора за изградњу самог депоа а то је фебруар 2022. године. Након тога следи потписивање уговора за изградњу приступних саобраћајница на подручју Макишког поља, у марту 2022. године. То подручје обухвата површину од 72 хектара које треба уредити као почетну станицу и депо за прву линију метроа“, рекао је Мали. 

У јулу исте године очекује нас потписивање уговора за изградњу станица и тунела за прву линију, док се већ у новембру исте године креће са изградњом депоа на Макишу. 

„Почетак радова на изградњи приступних саобраћаница на Макишком пољу очекује нас у мају 2023. године. Почетак радова на изградњи станица планиран је у септембру 2023. године. Почетак радова на изградњи тунела у децембру 2023. године“, додао је. 

Он је објаснио да је овако детаљн због тога што се, потписивањем уговора за изградњу тунела и станица, креће у изградњу огромне машине која треба да пробија тунеле. Потребно је 13 месеци како би се она направила. По пројекту, само на Макишком пољу је метро надземни, све остало је под земљом. „Управо због тога се у децембру 2023. године креће у изградњу тунела и станица“, прецизирао је.

Мали је рекао да је за фебруар 2026. године планирана набавка возова и почетак тестирања, завршетак грађевинских радова на првој линији метроа. Електро-технички систем ће већ бити инсталиран а то се ради у сарадњи са француским Алстомом. „Завршетак прве линије метроа и пуштање у функцију очекује се 2028. године“, рекао је министар.

Како је истакао прва линија без осталих линија није комплетна, па се зато паралелно ради на синергији са другом линијом. Већ је са француским Ежисом потписан уговор о изради пројекта изградње друге линије метроа. Траста те линије је Миријево, Земун, Бежанија.

„Ми ћемо почетком 2024. године кренути у реализацију овог пројеката. Почетак изградње станица планиран је 2025. године. Почетак радова на тунелима је 2026. и 2030. године завршетак друге линије метроа у нашем главном граду. Дакле, систем који треба да допринесе бољем и ефикаснијем саобраћају, који треба да да једну бољу, другачију, успешнију слику наше престонице“, рекао је Мали.

Према његовим речима, иза свега овога су године тешког рада, анализа саобраћаја, броја путника, трендова, великог броја пројеката које су радилие компаније из Аустрије, Француске.

„Све то нас је довело до тога да потписивањем овог уговра кренемо у реализацију овог сна. Не би било могуће урадити да нисмо обезбедили новац. Чули сте од разних, да су пре десет, петнеаст година, имали новац, могли су да изграде прву линију метроа. Али, они, тада нису имали новца. Влада Србије је обезбедила новац за изградњу и једне и друге линије метроа. Ми смо стабилни, јаки. Показали смо и у највећој економској кризи и условима пандемије да имамо новца да знамо да реагујемо и да смо спремни да инвестирамо тај новац и да смо спремни да га инвестирамо у праве пројекте и подизање животног стандарда грађана“, казао је Мали. 

Он је подсетио да су до сада испуњена бројна обећања као што је изградња Београда на води, изградња пута Милош Велики а већ у марту следеће године возићемо се брзом пругом до Новог Сада. 

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је да без подршке републичке Владе и преседника Александра Вучића Град Београд не би могао да финансира изградњу метроа, истакавши да износ од 4,4 милијарде евра, колико ће коштати изградња две линије метроа, представља четири годишња буџета Града Београда. 

Он се захвалио министру финансија Синиши Малом који је још као градоначелник започео рад на реализацији овог пројекта, што говори у прилог томе колико је битан континуитет у раду и труду. Најавио је за следећу недељу планирано усвајање Плана генералне регулације шинских система на територији Града Београда. Све то ће омогућити спајање и рубних београдских општина са центром града, па ће тако Београд коначно и саобраћајно постати једна целина. 

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић оценио је да је данас велики дан за Србију. Он је рекао да град као што је Београд не би могао да функционише без метроа и да се данас може рећи „да смо на крају једног великог почетка“.

„Овај пројекат не доноси политички бенефит. Он доноси перпсективу грађанима и Београду“, рекао је он и додао да иза свега стоје озбиљан труд и рад његових колега Синише Малог и Горана Весића, којима тим поводом захвалио као и великом броју градских и републичких институција. 

Овлашћени представник компаније „Пауер Чајна“ Јанг Фан рекао је да му је част да присуствује једном великом догађају као што је овај и захвалио се на поверењу које је његова компанија добила када је реч о овом пројекту. „Ми ћемо са нашим вишегодишњим искуством у потпуности допринети реализацији пројекта, како би уговор био успешно реализован. У међувремену „Пауер Чајна“ ће наставити сарадњу са свим странама на оптимизацији рада и покушати да убрза фазе осталог дела пројекта како би метро што пре био пуштен у рад“, навео је Јанг Фан. 

Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километра и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километра и имаће 23 станице. Њих две ће се укрштати на Савском тргу. Планирано је да прва линија метроа буде завршена 2028. године, а друга 2030. године.

Сличне теме

Синиша Мали са произвођачима електронских фискалних уређаја: До сада сертификовано 109 уређаја, још само десет дана за пријаву за субвенције државе

Синиша Мали са произвођачима електронских фискалних уређаја: До сада сертификовано 109 уређаја, још само десет дана за пријаву за субвенције државе

Више од 100.000 обвезника пријавило продајне објекте за е-фискализацију, рок за пријаве за субвенције 31. јануар

Више од 100.000 обвезника пријавило продајне објекте за е-фискализацију, рок за пријаве за субвенције 31. јануар

Емитоване државне обвезнице ради измирења обавеза по основу обештећења за одузету имовину

Емитоване државне обвезнице ради измирења обавеза по основу обештећења за одузету имовину