Čitaj mi

Veliki potencijal za avanturizam u Srbiji

Srbija pruža sjajne mogućnosti za avanturistička putovanja i bavljenje raznovrsnim ekstremnim sportovima koji podižu adrenalin, a tokom kojih se upoznaju i popularizuju nove ili manje poznate destinacije, kazao je Tanjugu državni sekretar u Ministarstvu finansija i privrede Goran Petković.

Petković je naveo da se samo u ekstremnim programima organizacije “Vajld Serbia“ iz Valjeva prošle godine oprobalo više od 1.000 znatiželjnih turista, što potvrđuje da aktivan odmor nije želja i prohtev malog broja ljudi.

Pored zainteresovanih pojedinaca, u avanturama su se oprobali i korporativni klijenti, maturantske ekskurzije iz inostranstva, kao i ambasadori stranih zemalja u našoj zemlji, naveo je Petković.

Prema njegovim rečima, to su uglavnom grupe između 25 i 40 godina, s tim što izuzeci nisu i deca sa roditeljima, ali i učesnici stariji od 60 godina.

Petković je kazao da je novina u letnjem avanturizmu ove godine na Zlatiboru planinski biciklizam za profesionalce i rekreativce na Torniku.

„Biciklisti se do vrha Tornika prevoze šestosednom žičarom koja poseduje adaptere za prevoz bicikala, a spuštaju se uređenim stazama u dužini od 20 kilometara. Do sada su ovu ponudu koristili uglavnom domaći biciklisti iz Užica, Čačka, Kraljeva i Kragujevca“, objasnio je Petković.

Kada je reč o prepoznatljivosti Srbije na međunarodnom turističkom tržištu u ovom domenu, Petković je kazao da je to nov turistički proizvod koji postaje sve popularniji i u našoj zemlji.

„S obzirom na to da je ovaj turistički proizvod kod nas još u povoju, marketinški nije poziciniran kao u zemljama u regionu. Za brži razvoj avanturističkog turizma važan je porast kvalifikovanih planinskih vodiča, adekvatnih smeštajnih kapaciteta, obeleženih staza, kao i složenost postupaka obuke i dobijanja licenci za obavljanje određenih delatnosti -rafting, paraglajding, brdski biciklizam, jahanje…“, istakao je državni sekretar.

Prema njegovim rečima, za sada je Srbija na međunarodnom turističkom tržištu stekla ugled zahvaljujući Međunarodnoj turističkoj dunavskoj regati (TID regata), jer upravo strani turisti čine većinu učesnika regate.

Ove godine na TID je učestvovalo oko 120 kajakaša iz podunavskih evropskih zemalja – Nemačke, Austrije, Slovačke, Mađarske, Hrvatske, Bugarske i Rumunije, kao i drugih evropskih zemalja – Švajcarske i Velike Britanije.

Veslači sa drugih kontinenata dolaze iz Izraela, Australije, Sjedinjenih Američkih Država, Novog Zelanda, Narodne Republike Kine. Iz Srbije je bilo

30 veslača.

Kako je naveo Petković, vekliki broj turista upoznaje Srbiju i na biciklu nakon uređenja Euro Velo šest rute – biciklističke staze pored Dunava.

Tokom 2011. godine ovom stazom je prošlo ukupno 10.820 biciklista, što je skoro 1.000 više nego 2010. godine, kazao je Petković.

Da bi se Srbija pozicionirala kao nova destinacija sa bogatom i raznovrsnom ponudom na međunarodnom tržištu avanturizma, Petkovcih smatra da je presudno definisati profil ciljnih grupa turista za različite avanturističke aktivnosti.

Osim toga potrebno je odrediti najbolje kanale komunikacije sa njima i povećati intenzitet informisanja o specifičnim ponudama, ali i unaprediti partnerstvo između ključnih aktera – javnog sektora, turističke privrede i lokalne zajednice.

Kada je reč o najposećenijim destinacijama, to su planine u okolini Valjeva – Divčibare, Medvednik, Jablanik i Povlen, kao i Tara, Zlatibor i Zlatar, jer obiluju pećinama, kanjonima, virovima, brzacima i vodopadima, zatim speleološkim objektima i stenama za penjanje, nizom živopisnih vrhova i pejzaža za treking i planinski biciklizam, a tu su i jezera i reke (naročito Drina) za kajaking sportove i splavarenja.

Petković je kazao da je potencijalno najveća turistička atrakcija za domaće i starne turiste u Srbiji Cerjanska pećina na 14 kilometra od Niša koja još nije uređena i dostupna posetiocima, ali je otvorena posebno za adrenalinski motivisane posetioce.

Prema njegovom mišljenju, osim ovih, turističke destinacije širom Srbije imaju potencijal da razvijaju upravo ovaj turistički proizvod, tim pre što ne zahteva velika ulaganja, budući da postojeća infrastruktura uz malo truda može zadovoljiti zahteve inostranih i domaćih klijenata.

„Pored toga što pozitivno utiče na ljude i okolinu, avanturizam može biti i značajan komercijalni proizvod sa velikim doprinosom ekonomskom napretku koji bi se ogledao u većoj mogućnosti potrošnje turista, stimulisanju poslovnih aktivnosti, povećanje zapošljavanja lokalnog stanovništva, jačanju imidza destinacije, ali i povećanju investicija u turizam“, objasnio je Petković.

Slične teme

Vujovic: Serbia Aligning Fiscal Policy To EU Standards Expeditiously

HELP SERBIA- ACCOUNT BALANCE

HELP SERBIA- ACCOUNT BALANCE