Čitaj mi

Srbija posle pete fiskalne konsolidacije – Autorski tekst ministra finansija Dušana Vujovića za Kopaonik business review 2018.

Ministar finansija Dušan Vujović, u autorskom tekstu za Kopaonik business review 2018, govorio o uspehu fiskalne konsolidacije.

U poređenju sa prethodna četiri, peti program fiskalne konsolidacije je ostvario realno i ogromno poboljšanje unutrašnjeg i spoljnog deficita, preokrenuo dinamiku BDP-a na trend održivog rasta od 3,5 do 4 odsto godišnje, značajno smanjio nezaposlenost, podigao nivo stranih direktnih investicija, unapredio poslovno okruženje i poziciju Srbije na međunarodnim finansijskim tržištima. Još važnije je što su tako stvoreni odlični uslovi za neophodne strukturne reforme. Srbija je sada spremna da se uhvati ukoštac sa preostalim izazovima završavanja strukturnih reformi, dostizanja investicionog rejtinga na međunarodnim finansijskim tržištima i prelaska na dinamičniju putanju održivog i inkluzivnog privrednog rasta.

Prvi put za poslednje četiri decenije došli smo u situaciju da iz jake makroekonomske pozicije razmatramo pitanja nezavršenih institucionalnih i strukturnih reformi bez kojih na dugi rok nije moguće održati ovaj nivo fiskalne i monetarne stabilnosti. Još važnije, stvorili smo prostor da razgovaramo o tome kako da na već ostvarenim i predstojećim reformama gradimo iskorak ka još dinamičnijem ekonomskom rastu koji će obezbediti hvatanje priključka sa Evropom i ravnopravno sudelovanje svih građana u podeli ostvarenih rezultata. Odnosno prelazak u klub razvijenih zemalja.

Srbija je u potpunosti uspostavila makroekonomsku stabilnost i izašla iz teške situacije. Fiskalni bilans je unapređen, umesto deficita od 6,6 odsto došli smo do suficita od 1,2 odsto BDP-a. Istovremeno, posle pada od 3,7 odsto u trećem kvartalu 2014. BDP kreće uzlaznom putanjom I ove godine očekuje se rast veći od 3,5 odsto, a narednih godina četiri odsto. Do kraja ove godine udeo spoljnog duga u BDP-u spustiće se ispod linije od 60 odsto. Tekući bilans plaćanja sveden je na 4-5 odsto BDP-a I u celosti je pokriven prilivom SDI. Nezaposlenost je smanjena za više od 10 procentnih poena, a značajno je smanjen trošak javnog duga i kamata, navodi se u autorskom tekstu ministra finansija Dušana Vujovića.

Slične teme

Vujovic: Serbia Aligning Fiscal Policy To EU Standards Expeditiously

HELP SERBIA- ACCOUNT BALANCE