Čitaj mi

Novi način carinske kontrole na beogradskom aerodromu

Na graničnom prelazu Aerodroma „Beograd“ već sedam dana obavlja se kontrola putnika i prtljaga uz primenu sistema takozvanog crvenog i zelenog kontrolnog prolaza, koji će omogućiti brži protok putnika, ali i efikasniju kontrolu.

Ministar finansija u Vladi Republike Srbije Mlađan Dinkić rekao je prilikom obilaska tog prelaza da će novi sistem omogućiti velikom broju savesnih putnika da vrlo brzo prođu kontrolu, dok će sa druge strane, metodom slučajnog uzorka biti ocarinjeni oni koji naprave prekršaj.

On je, izražavajući zadovoljstvo time što više neće biti maltretiranja putnika na carini, istakao da Aerodrom Beograd sada izgleda svetski, a da će Beograd biti luka za pristanište mnogih putnika, jer će biti sve više saobraćaja sa našim glavnim gradom.

Direktor Uprave carina Dragan Jerinić naveo je da su prvi podaci pokazali to da je uvođenje novog sistema pravi potez na putu ka postizanju ravnoteže između brzog protoka putnika i kontrole, koja će za državu dati dobre rezultate.

Šef odseka za kontrolu putničkog prometa ove carinske ispostave Goran Katić saopštio je da je za nedelju dana, koliko funkcioniše ovaj sistem na beogradskom aerodromu, povećano otkrivanje carinskih prekršaja za 100 odsto i ubrzan protok putnika, pri čemu je naplata carine ostala nepromenjena.

Prema njegovim rečima, kazne za putnike koji pokušaju da „prošvercuju“ robu su pooštrene, tako da će oni koji budu uhvaćeni morati da plate kaznu koja će iznositi i do desetostruke vrednosti zaplenjene robe.

Putnici koji stižu u našu zemlju, po izlasku iz aviona dobijaju uputstvo u kome su detaljno opisana naša carinska pravila. Pored stare odredbe da je putnik dužan da usmeno prijavi sve stvari koje nosi sa sobom, uvedena je nova odredba da putnik prolaskom kroz zeleni kontrolni prolaz prijavljuje da nema robu koja podleže plaćanju uvoznih dažbina, odnosno onu čiji je uvoz zabranjen.

U holu za međunarodne dolaske postavljene su table sa obaveštenjima o pravima i obavezama putnika, o tome šta je lični prtljag, koja je roba oslobođena plaćanja carine, a koju je zabranjeno uvoziti i slično.

Posle toga, putnik sam odlučuje koji će prolaz koristiti. Putnik treba da se opredeli za zeleni prolaz ukoliko smatra da nema robu koja podleže carinjenju, ili da ide na crveni kontrolni prolaz ukoliko ima robu koja podleže plaćanju uvoznih dažbina, ukoliko prijavljuje novac, privremeno unosi predmete, kao i u slučaju kada nije siguran za koji prolaz da se opredeli.

Carinski službenici imaju pravo na pregled putnika i prtljaga kako u crvenom, tako i u zelenom prolazu, s tim što je kod ovog metoda reč o selektivnom pregledu, a na osnovu principa analize rizika.

U funkcionisanje novog sistema uverili su se i predstavnici Kancelarije Evropske unije – CAFAO, Majk Marsden i Mel Hoffman, uz čiju je pomoć ovaj sistem i uveden, dok su carinici praktičnu obuku imali na londonskom aerodromu „Hitro“.

Slične teme

Vujovic: Serbia Aligning Fiscal Policy To EU Standards Expeditiously

HELP SERBIA- ACCOUNT BALANCE

HELP SERBIA- ACCOUNT BALANCE