Категорија:
Активности - Вести
Објављено:
02. фебруара 2021.
IMG
IMG1
IMG2
IMG3
IMG4
IMG5
IMG6
1/

Синиша Мали: Грађани ће бирати како ће изгледати београдски метро

Делегација Републике Србије, предвођена министром финансија Синишом Малим, наставила је данас посету Француској састанцима у компанији „Алстом“, која ће радити на пројекту изградње београдског метроа. У делегацији се налазе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градоначелника Београда Горан Весић и директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Станко Кантар.

Српска делегација данас је најпре разговарала са генералним директором компаније Алстом Хенријем Пупарт Лафаржом, након чега су чланови делегације присуствовали презентацији шест вагона београдског метроа, од којих су изабрана четири. Како је министар објаснио, дизајнери Алстома, који имају најбоље референце у том послу, су дали предлог за поменуте дизајне.

Грађани ће, каже министар, ускоро бирати између поменута четири модела.

„Грађани Београда и Србије даће свој глас до краја године оном дизајну који ће на крају бити имплементиран у пројекат београдског метроа, за модел који ће Београђане и госте престонице возити првом линијом. До краја године очекујемо почетак радова на Макишком пољу“, истакао је Мали.

Напоменуо је да је српска делегација имала прилику да сагледа предности и недостатке понуђених модела.

„Дизајнери Алстома су нам данас представили четири алтернативна дизајна за израду београдског метроа. То је дизајнерски тим, најбољи на свету. Радили су највећи број метроа, у највише градова на свету. Два предлога су мало традиционалнија, са мотивима српске заставе, а два су везана за Саву и Дунав, као симболе Београда“, напоменуо је Мали.

Он је рекао да је најпре био одржан технички део састанка са Алстомом, а да је затим било речи и о финансијама, односно да се разговара са потенцијалним банкама из Француске које ће финасирати француски део пројекта.

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да ће грађани имати прилику да погледају како ће изгледати метро у специјалном простору који ће у ту сврху бити направљен на Тргу Републике.

„Грађанке и грађани Београда имаће прилику да виде како изгледа београдски метро у show room-у који ћемо направити на Тргу републике. Поред тога обићићемо сваку београдску општину и показати људима како ће изгледати метро, где ће бити станице и какве ће све користи имати од метроа. Ово је историјски посао, ради се за векове и зато сви треба да учествујемо у томе. Град Београд ће расписати архитектонски конкурс за идејно решење сваке станице појединачно, позваћемо наше домаће младе архитекте да у томе учествују, као што смо урадили и за линијски парк. Свака станица метроа говориће о том делу Београда, о историји Београда и о историји Србије, и зато ће наш метро бити јединствен“, истакао је Весић.

Српска делегација је  у наставку дана имала прилику да се вози линијом 14 која је најновија и отворена у децембру прошле године. Она је потпуно аутоматизована, управо онаква каква ће бити и линија у Београду.

Чланови делегације ће сутра наставити посету Француској посетом Лиону, где ће обићи метро у том граду који је по капацитету и величини сличан будућем београдском метроу, а посетиће и компанију „Ежис“, која такође учествује у овом пројекту.

Прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,3 километра и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати железничку станицу Земун и Миријево, биће дуга 19,2 километра и имаће 20 станица. Њих две ће се укрштати на Савском тргу.

Такође, кроз саму Студију издводљивости ради се концептуално решење треће линије која треба да обухвати делове града који нису покривени са прве две линије метроа и БГ возом.

У градњи ће се користити најсавременија тунелска машина (tunnel boring machine – ТBМ), такозвана кртица. Изградња те машине за пробијање тунела, која ће бити дугачка око 100 метара, траје око 13 месеци, а још три месеца је потребно за њено склапање. Машина се прави у складу са геолошким условима терена на којем ће радити.